Ngemeng ngemeng ga karuan (SPAM)

14 01 2010

Wingi aku jek ket ceting karo konco ku SMP. Bosone gawe boso suroboyoan, tapi gak atek grammer khas se suroboyo. Soale awak dewe wong loro iki wis sodok insap ceritane. Dadine sak iki pengen posting nggawe boso suroboyo, tapi ga ngerti opo sing arepe di posting rek, dadine ngemeng ngemeng ga karuan sodo nyepam iki. sepurane sing akeh loh.

Ngomong2 boso suroboyo, kok rasa rasane aku wes jarang krungu onok wong ngomong boso suroboyoan, akeh akehane gawe boso Indonesia. Ancene seh, basa Indonesia iku basa persatuan, tapi suwe suwe yo kangen nggawe boso Suroboyoan. Isok isok engkok anak putu ku ga ngerti opo sing di omongno mbah he, lek aku wes tuwek pekun moro moro ngomong karo boso Suroboyan.

Pemerintah Indonesia, khususe Pemkot Suroboyo iku saiki wis sodok pinter. Program tipi lokal wes oleh onok nang daerah masing-masing. Dadine sebagian besar kota saiki wis duwe saluran / cenel tipi lokal. Aku pas nang bandung dhisik, nang kono onok cenel tipi boso Sundo, STV, lek gak salah. Tapi aku nelongso lek ndelok STV rek, lha yok opo, aku loh ga ngerti boso Sundo blas. Dadine mek mlonga mlongo ndelok penyiare ngomong, diditu didie diditu didie. Abdi mah urang Surabaya, te tiasa nyarios Sunda.

Lek nang Suroboyo, setasiun tipi lokale jenenge JTV. Boso ne akeh seng gawe boso Suroboyoan, lek ono narasumber yo di kongkon ngomong Suroboyoan pisan. Nang kene yo gak atek onok grammer khas se Suroboyo. Sungkan yo, karo kiyai kiyai khos sing nang Jawa Timur, njaluk di demo karo santri Jawa Timur ta yok opo. okeh punya lah pokok e JTV.

Lek tak peker peker, boso suroboyo iku unik. Sodok kasar kasar yok opo ngono logate. Dadi lek diwocokno karo penyiar beritane JTV tambah lucune ga karu karuan. Soale asline logate memang sodok kasar, tapi kewajiban ne penyiar JTV kudu meneng, gak atek intonasi karo ekspresi, dadi sodok sodok aneh nggilani ngono. Opo maneh lek pas dabbing pelem nggawe boso Suroboyo. Aku loh sak keluarga ku kabeh ngakak delok siaranne. Gambarre wong bule tapi ngomonge boso Suroboyoan. Pas seng di dabbing pilem cino yo podo lucune. Cerita Yoko karo Bibik Lung. Asli lucu puol, lek gak percoyo, kapan kapan sampeyan kabeh kudu nontok.

Wes sakmene sek yo rek. Kapan kapan aku engkok tak posting nggawe boso suroboyoan maneh, tapi tak pekerno sek rek tema ne. Dadi ga asal nyampah nyepam koyok nggene.

Pokok e pengen ku, tujuan ku, awak dewe iki, aku karo sampeyan, sing podo podo arek daerah, yok opo carane kudu isok ngelestarekno boso daerah e masing2. Masio loh awake dewe ikiΒ  pinter boso Enggres karo boso Arab, tapi boso daerah ojok sampek lali rek. Seng wong Suroboyo yo boso Suroboyone, wong Sundo yo boso Sundane, wong Solo yo boso Jowo Aluse.

Pokok e, hidup boso daerah masing masing….!!!

Hidup boso Suroboyoan….!!!

Iklan

Aksi

Information

19 responses

14 01 2010
monda

biarpun sering denger dialek suroboyo, yang seru banget itu …, tetep belum paham, tp kira2 maksudnya supaya tetep bisa bahasa derah kan?

salam kenal ya

14 01 2010
monda

kubuat linknya ya

15 01 2010
fara

hehehe, iya Bu Monda, sudah saya tautkan juga link nya.

Yaaa, yang ingin disampaikan seperti itu, biar budaya asli kita ndak kehapus, ilang, bahkan dicuri sama pihak lain..
Hidup bahasa daerah…. hehe

15 01 2010
jalu

siip..boso suroboyonan kuwi emang lucu rek..opo meneh sing ngrungokke wong solo..tambah luci…(mungkin amarga bedo grammar yak??)

15 01 2010
galihsatria

Ahahaha… dadi kangen ndelok jeteve…

15 01 2010
fara

mas @jalu
lucu lucu piye ngono mas. coba dolan k surabaya trus blusukan masuk kampung cari orang yang masih ngomong logat surabaya asli pasti seru

mas @galih
ndak ada tipi channel yang nyiarin jtv ya di jakarta

16 01 2010
Nia

hahahahaha…ngakak aku far moco tulisanmu iki..
Tibake aku yo wes rodok kangelan moco tulisanmu. lek moco tulisan bahasa indonesia isok 20 kata per detik (ngitung ngawur), lek moco tulisanmu iki gur 10 kata per detik.
Isin aku, tibake wes ga biasa moco tulisan nganggo boso daerah..

Ancene JTV iku nggawe kabeh sing nontok podho ngakak.. iku lho far, lek ben esuk jam setengah wolu, onok acarane dokter agus “Ngaji sehat, hahahahaha..”, krungu ngguyune ae wis nggawe ngakak..

ditunggu tulisane yo

27 01 2010
fara

siapppppp mbakkkk,,,,,,
hehe, boso suroboyo aseli seru tho…… πŸ™‚

24 01 2010
favian_d

hohoho…blogger juga toh…

nonton J-TV mbak sing pojok kampung iku,
iku suroboyo tenan…
sampe ngguyu ndelok iku, wkwkwkwk…

27 01 2010
fara

hehe iya favian, masih newbie ini di dunia perblogan… πŸ™‚
mohon bimbingan nya…
aku sampe saiki yo jek ngguyu ndelok JTV πŸ™‚
khas Suroboyo banget…..

19 02 2010
Bening

Aku masio wis njajah negoro pirang-pirang tetap gak iso ngilangno logat suroboyoan. Masio aku nok Kalimantan 12 taon, Palembang 6 taon, jakarta 7 taon, India meh setaon, balik molih yo pancet boso Suroboyoan nduk.
Sing gelek nggawe crito Suroboyoan yo nduk. Engko tak dolan maneh.
Wis yo, tak inggati.
Salamku ae kanggo koen.

20 02 2010
fara

Enggih pakde, kula iki blasteran Solotigo,
bosone taksih campur cmpur2 kalih boso Suroboyo, tapi logate tetep Suroboyo..
Matur suwun pun mampir pakde

1 05 2010
norman opi

semangat mempertahankan budaya dan bahasa daerah…<> jangan malu dengan budaya daerah sendiri..

2 05 2010
fara

siappp pak norman,,,
saya nda pernah malu dengan bahasa surabaya.. πŸ™‚
bangga sekali malah πŸ™‚

23 07 2010
Pakde Cholik

hidup suroboyo..hidup suroboyo…kok nggak diganti urip suroboyo..urip suroboyo..se

aku nek nok omah yo boso suroboyoan ae Ra, opo maneh nek moleh nang jombang, wis boso jombangan ae, podo ae.

kon minggu tak enteni kopdar gak mbales2 sms ku, onok opo se?

24 07 2010
fara

sepuntene ingkang kathah pakdhe,,
hengpon kula, ngilang, nomer sak hape hape ne
dadi mboten saged ngabari
padahal pun pengen banget tumut acarane pakdhe
penasaran iku kumis e pakdhe, asli opo pasangan thok πŸ™‚

20 11 2010
j

2 03 2014
andri setiawan

pancen lucu lek delok acara nang jtv,aku yo seneng,tp sayang bosone suroboyoane rodo ngawur,koyok lek ng boso indonesiane angin puting beliung,di boso suroboyono pentil muter,sakjane sing bener iku angin lesus,aku ket cilik gk tau krungu angin pentil muter,lek gk nang jtv,boso suroboyo iku kasar tp jek ono unggah ungguhe,aku tau nemoni acara berita ng jtv,mosok kewan mati,tp lek menungso di mathek2no,tp apik kok acarane

20 08 2014
amirz

ndelok2 nggone cak. lek ndek kantoran arang nyawang ngemeng suroboyoan. lek ndek warungan biasane aku ngopi, boso indo ra tau dinggo. tapi masio ngono boso indo yo perlu lah. lek film knight rider sing didabing iku sing paling lucu. ngakak trosss

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s




%d blogger menyukai ini: